ANKARA HAYMANA İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İLÇEMİZ OKULLARI e-TWINNING PROJELERİ İLE BAŞARILI ÇALIŞMALARA İMZA ATIYOR

İLÇEMİZ OKULLARI  e-TWINNING PROJELERİ İLE BAŞARILI ÇALIŞMALARA İMZA ATIYOR

Haymana İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE birimimizce Ekim ayında başlatılan "etwinning okul ekipleri" gittikçe büyümeye, hem ulusal hem de uluslar arası etwinning projeleri ile adını duyurmaya başladı. Projelerde yer alan gönüllü öğretmenlerimiz öğrencilerin süreçte aktif rol oynadığı " dijitalleşme, kadın hakları, pandemi etkinlikleri, dil öğrenimi, kitap okuma alışkanlıkları ve çevre " gibi  konuları dahil her alanı ve branşı içine alan çalışmalar yapmaya devam ediyor.

Okullarımızdan bazı proje başlıkları şu şekilde:

 

Mangaldağı Ortaokulu ve Şehit Ali Koç İHO- PANDEMİDE AİLE ETKİNLİKLERİ  (Dilek KAYA- Nihal ÖZKAN)

Covid19 sebebiyle tüm dünya olarak sıkıntılı günler yaşıyoruz. Okullar kapalı ve sosyal hayat neredeyse durmuş halde. Bu günlerde tüm zamanımız evde ailemizle geçiyor. Haymana Mangaldağı Ortaokulu ve Haymana Şehit Ali Koç İmam Hatip Ortaokulu olarak ortak yürüttüğümüz bu projedepandemi dönemini öğrenciler ve aileleri için bir fırsata çevirmeye karar verdik. 2021 yılının Ocak, Şubat ve Mart aylarında on beş günde bir aile ile film izleme ,yemek yapma, kitap okuma vb etkinlikler yapıyoruz. Ailemizle sosyal ilişkilerimizi güçlendiriyor, aynı zamanda etkinliklerimizi paylaşırken İngilizce dilini kullanarak İngilizce dil becerilerimizi geliştirmeyi hedefliyoruz.

22-02-2021

 

 









Nuri Bektaş Anadolu Lisesi -STUDENTS LEARN BETTER WHEN THEY LEARN TOGETHER     (Fadime ÖZKUL)

22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

Bu projedeki amacımız, farklı okullardaki öğrenciler ve öğretmenler ile online bir ortamda bir araya gelip, öğrencilerin pandemi sürecinde mahrum kaldıkları sosyalleşme fırsatını bulmalarını ve öğrenimlerine keyifli bir şekilde devam etmelerini sağlamaktır. Aynı amaç için bir araya gelmiş bireylerin motivasyonu yükselecek ve öğrenim süreci öğrenciler için daha eğlenceli geçecektir.

LET'S ROCK & TALK Sara Songül Badem- Fadime Özkul

 22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

Bu projede amacımız ülke içi ve dışındaki okullardaki öğrenci ve öğretmenlerin  online bir platformda bir araya gelerek ulusal ve uluslararası bir  İngilizce konuşma kulübü kurmaktır. Öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerini kendi akranlarıyla kültür alışverişi de yaparak geliştirmelerini sağlamak öncelikli hedefimizdir. Öğrenciler birbirlerinden farklı kültürlerde yetişmelerine rağmen bu kültürleri tek bir dilde birleştirebileceklerdir.

 


Mangaldağı Ortaokulu - BEYOND THE BORDERS    (Tolga Özgen)

22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

2020 kışında güzel bireTwinning proje fikri çevresinde farklı şehirlerden bir araya geldik: Ülkemizden Samsun, Gaziantep, Balıkesir, Konya, Ankara, Antalya, Diyarbakır, Kastamonu ile yurtdışından İtalya, Finlandiya ve Gürcistan. Projemizin adı "BEYOND THE BORDERS!" Projemiz yaklaşık dört ay sürecek, 2021 Mart ayında sonlanacak. Bu zamana kadar çok verimli bir süreç geçirdik. Öğrencilerimizleonline toplantılar düzenledik. İşbirlikçi ürünler ortaya koyduk ve forumlarda tartışmalar oluşturduk.Bu süreçte öğrencilerin etkileşimi bizim için çok önemli. Ayrıca projemizde "Güvenli İnternet Günü" ve "Enerji Tasarrufu Haftası" ile ilgili etkinlikler yaptık. Daha da verimli aktiviteler yapacağımıza yürekten inanıyoruz.



Çaldağ İlk-Ortaokulu- Atatürk İlkokulu  - Evinde Hisset      (Öznur Yılmaz, Rukiye Yavuz, Suphiye Ergün, Nuriye Kıymazarslan, Eda Kölük, Merve Özkan)

22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

2011 yılında Suriye'de meydana gelen iç karışıklıktan kaçan Suriye uyruklu vatandaşlar ülkemize sığınmıştır. Zamanla göç edenlerin sayısı artmıştır. Gelenlerin okul çağındaki çocukları ülkemiz eğitim sistemine katılması ile dil ve kültüre uyum sorunu ortaya çıkmıştır.

Projemizin amacı bu öğrencilerin iletişim ve kültüre uyum sorunlarını en aza indirerek daha rahat yaşamalarına yardımcı olmaktır.

Türkçeyi geliştirme, okula uyum etkinlikleri ve Türk kültürünü tanıtıcı etkinlikler yaparak bu uyum sürecini desteklemeyi amaçlamaktayız.

 

 

 Şehit İsmail Benli Ortaokulu- Play, Draw, Sing to Nature Stop Global Warming / Covid-19 Öncesi ve Sonrası Öğrencilerin Okul Algısı       (Burcu Tuna)

22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

En büyük küresel problemlerimizden biri haline gelen Küresel Isınma yüzünden Dünyamız gün geçtikçe tehlikeye giriyor. Çevre bilincine sahip olmayan insanların yarattığı bu tehlike günden güne büyüyor. Öğrencilerimizin Küresel Isınmanın etkilerini anlayıp tehlikenin farkına varmalarını ve harekete geçmelerini hedeflediğimiz bu projemizde yabancı ortaklarımızla birlikte sanatın drama, resim, müzik dallarını kullanacağız. Sanatın çeşitli türlerini kullanacağımız projemizde öğrencilerimizin yeteneklerini ortaya çıkartarak özgüven gelişimlerini sağlayacağız. Çok uluslu bir proje yaptığımız için öğrencilerimizin yabancı dil gelişimlerini de destekleyeceğiz.

 22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

Geçtiğimiz bir yıl içerisinde tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını hayatımızı pek çok alanda etkiledi. Eğitim de en büyük etkiyi yaşayan alanlardan biri oldu. Öğrencilerimiz okullarından, sınıflarından, arkadaşlarından ve öğretmenlerinden uzak kaldı. Alışkın olmadığımız uzaktan eğitim sürecine geçtiğimiz bu dönem öğrencilerimizin üzerinde çok çeşitli etkiler bıraktı. Biz bu projemiz sayesinde öğrencilerimizin gözünden Covid-19 salgınının okul hayatı üzerine etkilerini araştırmak istiyoruz.

 


Haymana Ataköy Ortaokulu- KADINA ŞİDDETE HAYIR   (Özge Şen- Özgenur Han)

22-02-2021

  

 

 

 

 

 

 

 

Bu projede toplumsal cinsiyet eşitliği, kadına yönelik şiddetle mücadele konularında öğrenciyle hareket edip farkındalık oluşturmayı hedefliyoruz.  Öz benlik algısı ve öz saygısı yüksek, adil bireyler yetiştirerek şiddetin her boyutunun toplumu nasıl olumsuz etkilediğini göstermek istiyoruz. Bu bağlamda "Kadına Şiddette Üç Maymunu Oynama!" sloganıyla öğrencilerimizle birlikte yürüttüğümüz projemizde, ortaklarımızla iş birliği içerisinde başarılı bir şekilde ilerlemekteyiz.



Haymana Çok Programlı Anadolu Lisesi- Cultural Heritage   (Zeynep Hazel Arslan)

22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

Dünyayı sarsan covid-19 virüsü sebebiyle okullarımızda uzaktan eğitime geçildi. Ve bu süreçte öğrencilerimiz arkadaşlarına ve okullarına hasret kaldılar. Öğrencilerimizin motivasyonlarını artırmak ve kültürel değerlerimizin önemini hatırlatmak için bu projeyi başlattık. Bu proje ile birlikte, öğrencilerin yaratıcılıklarını artırarak işbirliği içerisinde çalışabilecekleri bir ortam oluşturmayı amaçlıyoruz.



Haymana Çok Programlı Anadolu Lisesi- OKUSUN DA BÜYÜSÜN (Tuğba Zorlu Kıratlı )

22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

Çocuk edebiyatına çocuklar için felsefe eğitimini dahil ederek çocuklarımızın okurken sorgulamalarını, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini amaçlıyoruz.Bu yüzden projemizde özellikle çocuk gelişimi ve eğitimi alanı öğrencileriyle çalışarak öğrencilerimizin bilgi,beceri ve yeterliliklerini artırmak,öğrenim süreçlerinde onları aktif hale getirmek,çevrelerindeki ebeveyn ve çocuklara destek olmalarını sağlamak,mesleğe atıldıklarında ise nitelikli çocuk kitaplarıyla ilgili donanıma sahip olmalarını amaçlamaktayız.



Cimcime Anaokulu - Minik Minik Kodluyorum    (Aslıhan Göksu, Derya Yılmaz Sargın)

22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

Erken yaşta kodlama eğitimi almaya başlayan çocuklar; zihinsel gelişim, problem çözme becerisi, işlerin planlanması, durumlar arası ilişki kurma ve yeni fikirler üretme konusunda daha çok gelişim göstermektedirler. Bu nedenle öğrencilerimizle farklı gelişim alanlarında etkinlikler yaparak kodlama bilinci oluşturmak istiyoruz.

 


Haymana Anadolu İmam Hatip Lisesi- Hayatın Penceresi  (Belgin Yaman)

22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 "TheWindow of The Life" (Hayatın Penceresi) projesiyle 16-18 yaş grubu aralığındaki öğrencileri içine alan, Türkiye(2),Italya(1), Ukrayna (1),Gürcistan(2) 4 ülkeden, 6 öğretmen ve 72 öğrencinin bir kültür projesidir.Proje ile öğrenciler farklı ülkeler ve kültürler bir araya gelerek yerelden küresele etkileşimler yoluyla kendisini tanıma fırsatı buluyor, web 2.00 araçlarını ve uygulamalarını kullanmayı öğrenen bu araçları kullanarak yaptıkları çeşitli işitsel görsel ürünlerle öğrencilerimiz farklı ülkelerden yaşıtlarıyla bir araya gelerek hem kendi bulunduğu kentin, ülkesinin geleneksel, tarihi ve kültürel özelliklerini, yetiştirdiği ünlü kişileri,yemeklerini  proje ortaklarına tanıtma ve tanıma fırsatı buluyor ve ortak ürünler ortaya çıkarıyor(tüm ülke gençlerinin bir kurabiye tarifi hazırlayıp ismini beraber belirlemesi örnek 1 ortak üründür). İngilizce yürütülen proje ile öğrencilerin hem dil iletişim becerileri hem de işbirliği yardımlaşma becerileri gelişiyor. Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle tüm etkinliklerin çevrim içi ortamda gerçekleştirilmektedir.

 


Çok Programlı Anadolu Lisesi - Yeni Normalde Temiz Doğanın Önemi   (Fatma Sarıkaya)

22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

Pandemi dönemi ile hayatımıza giren "  Yeni Normal " kavramıyla ,doğanın ne kadar önemli olduğunu anladık.Daha yaşanabilir bir dünya için ,mevcut olan kirliliğin  ve tüketimin azaltılması ,iklim değişikliği ve küresel ısınma gibi tüm canlıları ilgilendiren konulara dikkat çekmeyi ,doğaya duyarlılığı arttırmayı hedefliyoruz.Ayrıca projemizde çevre,su,ışık kirliliğine dikkat çekmeyi , çocuklarda doğa sevgisini artırmayı ve çevre duyarlılığını kazandırmayı ,su tüketimini azaltmayı ,hazır paketli gıdaların tüketiminin azaltılması gibi konularda da bilinçlenmeyi hedefliyoruz.

 


12 Eylül İlkokulu - UZAKTAN EĞİTİM YAKINDAN İLGİ - RESFEBE YAZARLARI    (Rüveyda Avşar)

22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

Pandemi dolayısıyla uzaktan eğitim sürecinin devam ettiği şu günlerde öğrencilerimizi yalnız bırakmayarak her zaman yanlarında olduğumuzu hissettirmek istiyoruz. Bu bakımdan evlerinde bulunan öğrencilerimizle iş birliği içerisinde çeşitli etkinlikler yürütülecektir. Faaliyetimiz 3 ayı kapsamaktadır. Bu süreç boyunca ay ay belirlenmiş etkinlikler, öğrencilerimiz ve ortak okulların iş birliği içerisinde gerçekleştirilecektir. Projemizde evde geçen zamanın etkili ve verimli geçmesini sağlamak, çocukları üretkenliğe ve yaratıcılığa sevk etmek, aile içi etkileşimi kuvvetlendirmek gibi hedefler konmuştur. Proje sonunda öğrencilerde uzaktan eğitim sürecine olumlu bakış açısı geliştirme, salgın dönemini verimli ve eğlenceli etkinliklerle geçirme gibi sonuçlar beklenmektedir.

 22-02-2021

 

 

 

 

 

 

 

Resfebe; resim harfler ve sayılarla kelime ya da cümle oluşturmaya dayalı bir akıl oyunudur. Projemiz ilkokul öğrencilerine resfebe oyununu öğretmek ve bu oyunu derslerinde öğrenilen konularda bir araç olarak kullanarak konuların pekiştirmesine katkı sağlamaktır. Pandemi döneminde evlerini bir sınıf olarak kullanan öğrencilerimizin bu sayede hem eğlenerek öğrenme imkânı olacak hem de diğer arkadaşları ile iş birliği içinde takım çalışmasını öğrenecektir. Projemiz 3 ayı kapsamaktadır. Bu projeyle öğrencilerin düşünme becerilerini hızlandırmak, öğrencilerin dil gelişimine katkı sağlamak, öğrencilerin yaratıcı düşünmesini sağlamak ve öğrencilerin görsel okumalarına katkı sağlamak hedeflenmektedir.

Yeni Mahalle Ankara Caddesi No.3 Haymana İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Haymana/ANKARA - 312 658 24 57

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.