Page 49 - Haymana İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 49

2  0  2  1  Y  A  B  A  N  C  I  D  İ  L  Ü  Z  E  R  İ  N  E  4  7
                                                                           •                                |





















               YAPMAYINIZ
            >       Eğer İng›l›zce öğretmen› değ›lsen›z, çocuğunuza




                    İng›l›zce öğretmeye kalkmayınız. İng›l›zcen›z ›y›
                    olab›l›r, fakat yabancı d›l öğret›m yöntemler›n› ve
                    tekn›kler›n› b›lmed›ğ›n›z› hatırlayınız. Yanlış
                    öğrenme, sonradan telaf›s› çok zor olacak
                    öğrenme bozukluklarına (fos›lleşme) sebep
            >       İnsanların önünde “How are you?” d›ye sorarak
                    olab›l›r.



                    çocuğunuzun İng›l›zce becer›ler›n› teşh›r etmes›n›
                    beklemey›n›z. Çocuğunuz da en az s›z›n kadar
                    karmaşık ve çok boyutlu b›r k›ş›l›ğe sah›pt›r ve bu tür
                    davranışlar, çocuğunuzda kaçınma ve kaygı
                    duygularını tet›kleyeb›l›r Duyuşsal etkenler her şey›n
                    bel›rley›c›s› olab›l›r öğrenme sürec›nde.





                                                    YAPINIZ
                                                   >         Çocuğunuz ödev yaparken yakınında olunuz.



                                                             Zorlandığı noktalarda ona b›lg›y› hemen
                                                             aktarmayınız. Bunun yer›ne vermek
                                                             ›sted›ğ›n›z b›lg›ler›, ona soru sorular sorarak
                                                             çocuğunuzun kanıya varmasını sağlayınız.
                                                             Hatta her türlü b›lg›y› ona soru sorarak da
                                                   >         İng›l›zce şarkı, oyun, d›nleme etk›nl›kler› ve
                                                             vereb›l›rs›n›z. B›r deney›n›z; h›ç zor olmadığını
                                                             göreceks›n›z.



                                                             ›lg›s› paralel›ndek› her türlü kaynağa er›ş›m›n›
                                                             sağlayınız/ İnternettek› kal›tel› İng›l›zce
                                                             öğret›m kaynaklarını keşfetmek ›ç›n
                                                             öğretmen›n›ze danışınız. Eğer eğlence yoksa
                                                             öğrenme de yoktur.
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54