Page 46 - MemDergiS2
P. 46

|     P  R  O  J  E  L  E  R     |








































                                      DIVERSITY





                       FARKLILIKLAR İÇİNDE

                                        BİRLİKTELİK






             Öğretmenler ve Öğrenc¡ler ¡ç¡n Beraberl¡k,           Öğretmenler¡n değerlend¡rme ¡ç¡n yen¡
             Çeş¡tl¡l¡k, Saygı, Dayanışma ve Kültürlerarası       yöntem ve tekn¡klere ¡ht¡yaç duyması
             İlet¡ş¡m anlayışını Gel¡şt¡rme                       Öğretmenler¡n değerlend¡rme ¡ç¡n yen¡
                                                                  yöntem ve tekn¡klere ¡ht¡yaç duyması
             İlçem¡z okullarından Çaldağ İlkokulunun da           Yabancı uyruklu öğrenc¡ler¡n uygun
             konsors¡yum üyes¡ olarak katıldığı D¡vers¡ty         sınıflara yerleşt¡r¡lmes¡nde yaşanan
             Erasmus+ projes¡, 16 ülkeden beş b¡n¡ aşkın          güçlükler
             öğrenc¡ ¡le yürütüldü.                               İlet¡ş¡m sorunları ve kültürel çeş¡tl¡l¡k ¡le
              9 farklı okulun ortak sorunları çerçeves¡nde        ¡lg¡l¡ düşük farkındalık
             oluşturulan proje, 16 farklı m¡lletten öğrenc¡ye     Yen¡ kültürü ben¡msemekte ve eğ¡t¡m
             ulaşılmasını sağladı. Yapılan anal¡zler              s¡stem¡ne uyum sağlamakta güçlük
             sonucunda ortak sorunlara sah¡p olduğu               çek¡lmes¡
             görülen okullarımız, ¡ht¡yaçları doğrultusunda       Demokrat¡k okul kültürünün düşük olması
             projeye katkı sağladılar. Bu okullarımızın           Ş¡ddet ve zorbalığın yaygınlaşması
             ortak sorunları şu şek¡ldeyd¡;                       Ps¡ko-sosyal problemler¡n daha fazla
                Kültürler arası öğret¡m ve yönet¡m                görülmes¡
                becer¡ler¡ndek¡ eks¡kl¡kler                       Sosyal ve duygusal desteğ¡n eks¡kl¡ğ¡.
                Çok kültürlü öğrenc¡ler¡n akadem¡k
                başarısı, derse katılımı ve devamının daha
                düşük olması


                                                                              EĞİTİM VE KÜLTÜRÜN IŞIĞINDA HAYMANA
         44
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51