Page 46 - MemDergiS2
P. 46
| P R O J E L E R |
DIVERSITY
FARKLILIKLAR İÇİNDE
BİRLİKTELİK
Öğretmenler ve Öğrenc¡ler ¡ç¡n Beraberl¡k, Öğretmenler¡n değerlend¡rme ¡ç¡n yen¡
Çeş¡tl¡l¡k, Saygı, Dayanışma ve Kültürlerarası yöntem ve tekn¡klere ¡ht¡yaç duyması
İlet¡ş¡m anlayışını Gel¡şt¡rme Öğretmenler¡n değerlend¡rme ¡ç¡n yen¡
yöntem ve tekn¡klere ¡ht¡yaç duyması
İlçem¡z okullarından Çaldağ İlkokulunun da Yabancı uyruklu öğrenc¡ler¡n uygun
konsors¡yum üyes¡ olarak katıldığı D¡vers¡ty sınıflara yerleşt¡r¡lmes¡nde yaşanan
Erasmus+ projes¡, 16 ülkeden beş b¡n¡ aşkın güçlükler
öğrenc¡ ¡le yürütüldü. İlet¡ş¡m sorunları ve kültürel çeş¡tl¡l¡k ¡le
9 farklı okulun ortak sorunları çerçeves¡nde ¡lg¡l¡ düşük farkındalık
oluşturulan proje, 16 farklı m¡lletten öğrenc¡ye Yen¡ kültürü ben¡msemekte ve eğ¡t¡m
ulaşılmasını sağladı. Yapılan anal¡zler s¡stem¡ne uyum sağlamakta güçlük
sonucunda ortak sorunlara sah¡p olduğu çek¡lmes¡
görülen okullarımız, ¡ht¡yaçları doğrultusunda Demokrat¡k okul kültürünün düşük olması
projeye katkı sağladılar. Bu okullarımızın Ş¡ddet ve zorbalığın yaygınlaşması
ortak sorunları şu şek¡ldeyd¡; Ps¡ko-sosyal problemler¡n daha fazla
Kültürler arası öğret¡m ve yönet¡m görülmes¡
becer¡ler¡ndek¡ eks¡kl¡kler Sosyal ve duygusal desteğ¡n eks¡kl¡ğ¡.
Çok kültürlü öğrenc¡ler¡n akadem¡k
başarısı, derse katılımı ve devamının daha
düşük olması
EĞİTİM VE KÜLTÜRÜN IŞIĞINDA HAYMANA
44