Page 22 - HaymanaMemDergiS3
P. 22
Cemşid’e “Baba!” diyerek ona seçim yaptırılmış ve izleyiciye Aslında bu film sadece bir aşk hikâyesini anlatmaz.
sevginin emek verenden yana olduğu aktarılmıştı. Ama İçerisindeki bazı ögelerle topluma yapılan
kitapta aslında ne Asya ne de Samet bu seçimi yapmıştır. eleştirileri de görmekteyiz. Asya’nın çok güzel bir
Asıl seçimi yapan İlyas’tır. Kitapta İlyas, kamyonları çok kadın olmasından dolayı ailesinden gördüğü
seven çocuğuna oyuncak kamyon hediye edip onu baskılar ve hatta bu yüzden annesinin yüzüne
kamyonuyla gezdirirken aklına Samet’i götürmek gelir. Ama kazan karası sürmesi toplumun kadına bakış
Samet yolda Baytemir’i yani Cemşid’i görüp de baba, diye açısını gözler önüne sermektedir. İlyas, Asya’nın
ağlayınca İlyas artık ne sevdiği kadının ne de oğlunun tam tersine özgür, kendisine ait dünyasında
hayatında yerinin olmadığını düşünerek vazgeçer. Kitapla sevdiği şeylerle yaşayan, fevri ve biraz da bencil
senaryo arasında çok ufak farklılıklar olsa da genel anlamda bir insandır. Cemşid’i ise burada İlyas’ın tersi
güzel işlenmiş bir senaryoyla karşı karşıyayız. Çok iyi bir iş karakterinde biri olarak tanıyoruz. Tez ve antitez
çıkaran Atıf Yılmaz’ın yönetmenliğinde, doğru yazılmış bir mantığıyla karşımıza çıkan iki karakter ve bu
senaryo ve güçlü oyunculuklarla sinema tarihinin dönüm karakterlerin arasında kalan bir kadının, oğlu
noktalarından biri olmuştur. aracılığıyla hayatın seçimlerden ibaret olduğunu
anlatmasını görüyoruz. Filmde Asya, İlyas’ın temsil
ettiği kaçış ve heyecanı yarım bırakarak güvenin
ve mutluluğun temsilcisi Cemşid’le tamamlanmayı
seçmiştir. Bir yarım kalmışlıkla başka bir
tamamlanışın öyküsüdür işte Selvi Boylum Al
Yazmalım…
“Elveda Asya, elveda selvi boylum al yazmalım,
elveda.
Bitmemiş türküm benim.”
¹ Bazı kaynaklarda 1960 ya da 1961 olarak geçer.
² https://www.youtube.com/watch?v=-
QSBR6LOrVU
20 | KÜLTÜR VE SANAT