Page 29 - HaymanaMemDergiS3
P. 29

STEM                                  S T E M ;   b i l i m / f e n   ( s c i e n c e ) ,   t e k n o l o j i   ( t e c h n o l o g y ) ,


                                                          m ü h e n d i s l i k   ( e n g i n e e r i n g )   v e   m a t e m a t i ğ i n   ( m a t h e m a t i c s )
                                                          b i r   a r a y a   g e t i r i l m e s i y l e   e ğ i t i m i n   b a ş ı n d a n   s o n u n a   k a d a r
                                                          d i s i p l i n l e r   a r a s ı   y a k l a ş ı m l a   b i r e y l e r i n   p r o b l e m l e r i
                    İ
                            nsanlar yeni deneyimler       s a p t a y a r a k ,   b u   p r o b l e m l e r e   p r a t i k   ç ö z ü m   y o l l a r ı   ü r e t m e y i
                            elde edebilmek için  her      h e d e f l e y e n   b i r   e ğ i t i m   y a k l a ş ı m ı d ı r .
                    zaman yaşam becerileri
                    kazanma güdüsü ile hareket              S T E M   e ğ i t i m   b i r e y l e r e   f a r k l ı   e l e ş t i r e l   d ü ş ü n m e   b e c e r i l e r i
                    etmişlerdir. Gelişen teknoloji ile    k a z a n d ı r a r a k   ö z g ü n   f i k i r l e r   ı ş ı ğ ı n d a   y a p a r a k   -   y a ş a y a r a k   –

                    bilgiye ulaşmak daha                  d e n e y i m l e y e r e k   ö ğ r e n m e y i   h e d e f l e r .
                    kolaylaşmış ve yeni bir çağ
                    ortaya çıkmıştır. Bu çağ              B u   y a k l a ş ı m   b i r e y l e r i n   m e r a k   d u y g u l a r ı n ı   h a r e k e t e
                    düşünen, sorgulayan ve bunun          g e ç i r e r e k   ö ğ r e n d i k l e r i   b i l g i l e r i   k u l l a n a r a k   p r o b l e m   ç ö z m e
                    sonucu olarak üreten bireyler         b e c e r i l e r i n i   g e l i ş t i r e r e k   b i r   ü r ü n   o l u ş t u r a b i l m e l e r i n i
                    istiyor. Bireylerin                   s a ğ l a m a k t ı r .
                    üretkenliklerini ortaya
                    koyabilmeleri için de yeni            S T E M   e ğ i t i m i n i n   h e d e f l e d i ğ i   b e c e r i l e r ;   e l e ş t i r e l   v e   a l t e r n a t i f
                    eğitim yaklaşımları ortaya            d ü ş ü n m e   ,   y a ş a m   t e m e l l i   ö ğ r e n m e ,   d i s i p l i n l e r a r a s ı
                    konulmaktadır.                        d ü ş ü n m e ,   p r o b l e m e   d a y a l ı   ö ğ r e n m e ,   y a p a r a k   y a ş a y a r a k

                                                          ö ğ r e n m e   ,   a r a ş t ı r m a y a   s o r g u l a m a y a   d a y a l ı   ö ğ r e n m e l e r d i r .





                                                                                               FEN BİLİMLERİ | 27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34