Page 29 - HaymanaMemDergiS3
P. 29
STEM S T E M ; b i l i m / f e n ( s c i e n c e ) , t e k n o l o j i ( t e c h n o l o g y ) ,
m ü h e n d i s l i k ( e n g i n e e r i n g ) v e m a t e m a t i ğ i n ( m a t h e m a t i c s )
b i r a r a y a g e t i r i l m e s i y l e e ğ i t i m i n b a ş ı n d a n s o n u n a k a d a r
d i s i p l i n l e r a r a s ı y a k l a ş ı m l a b i r e y l e r i n p r o b l e m l e r i
İ
nsanlar yeni deneyimler s a p t a y a r a k , b u p r o b l e m l e r e p r a t i k ç ö z ü m y o l l a r ı ü r e t m e y i
elde edebilmek için her h e d e f l e y e n b i r e ğ i t i m y a k l a ş ı m ı d ı r .
zaman yaşam becerileri
kazanma güdüsü ile hareket S T E M e ğ i t i m b i r e y l e r e f a r k l ı e l e ş t i r e l d ü ş ü n m e b e c e r i l e r i
etmişlerdir. Gelişen teknoloji ile k a z a n d ı r a r a k ö z g ü n f i k i r l e r ı ş ı ğ ı n d a y a p a r a k - y a ş a y a r a k –
bilgiye ulaşmak daha d e n e y i m l e y e r e k ö ğ r e n m e y i h e d e f l e r .
kolaylaşmış ve yeni bir çağ
ortaya çıkmıştır. Bu çağ B u y a k l a ş ı m b i r e y l e r i n m e r a k d u y g u l a r ı n ı h a r e k e t e
düşünen, sorgulayan ve bunun g e ç i r e r e k ö ğ r e n d i k l e r i b i l g i l e r i k u l l a n a r a k p r o b l e m ç ö z m e
sonucu olarak üreten bireyler b e c e r i l e r i n i g e l i ş t i r e r e k b i r ü r ü n o l u ş t u r a b i l m e l e r i n i
istiyor. Bireylerin s a ğ l a m a k t ı r .
üretkenliklerini ortaya
koyabilmeleri için de yeni S T E M e ğ i t i m i n i n h e d e f l e d i ğ i b e c e r i l e r ; e l e ş t i r e l v e a l t e r n a t i f
eğitim yaklaşımları ortaya d ü ş ü n m e , y a ş a m t e m e l l i ö ğ r e n m e , d i s i p l i n l e r a r a s ı
konulmaktadır. d ü ş ü n m e , p r o b l e m e d a y a l ı ö ğ r e n m e , y a p a r a k y a ş a y a r a k
ö ğ r e n m e , a r a ş t ı r m a y a s o r g u l a m a y a d a y a l ı ö ğ r e n m e l e r d i r .
FEN BİLİMLERİ | 27