Page 31 - HaymanaMemDergiS3
P. 31

STEM
                                                ADINA
                                                YAPILAN
                                                HATALAR
                                                                       STEM’ in bir yaklaşımdan öte
                                                                       bir model olarak ve öğretme
                                                                       tekniği olarak görülmesi.
                                                                       ABD için konulan iş gücü
                                                                       istatistiklerinin Türkiye içinde
                                                                       aynen kabul edilir
                                                                       zannedilmesi.
                                                                       Sadece Fen deneyleri
                                                                       yapılmasının STEM sanılması.
                                                                       Sadece robotik kodlama
                                                                       yapılmasının STEM sanılması.
                                                                       Sadece Maker yapmak STEM

                                                                       değildir.
                                                                       STEM’ in bütün ülkelerde
                                                                       uygulanıyor olarak
                                                                       düşünülmesi.





                                                 S T E M   b i r   e t k i n l i k   o l a r a k   k a b u l   e d i l e m e z .   T e k   b a ş ı n a   b i r   e t k i n l i ğ i
                                                 S T E M   o l a r a k   k a b u l   e t m e k   m ü m k ü n   d e ğ i l d i r   f a k a t   S T E M   e ğ i t i m i
                                                 s ı r a s ı n d a   e t k i n l i k l e r d e n   f a y d a l a n ı l a b i l i r   s a d e c e   e t k i n l i k l e r
                                                 S T E M ’ i n   b i r   p a r ç a s ı n ı   o l u ş t u r u r   v e   h e r   e t k i n l i ğ i   S T E M   i ç e r i s i n e
                                                 a l a m a y ı z .



                                                 S T E M   b i r   s ü r e ç t i r .   G e r ç e k l e ş t i r i l e n   b u   s ü r e ç   b i r   p l a n   d a h i l i n d e
                                                 o l m a l ı d ı r .   S t e m   i ç e r i s i n d e   g e r ç e k l e ş t i r e c e ğ i m i z   e t k i n l i k l e r   h e d e f
                                                 d a v r a n ı ş l a r ı n   k a z a n ı m ı n a   u y g u n   o l a r a k   o l u ş t u r u l m a l ı d ı r .   Y a p ı l a n
                                                 S T E M   ç a l ı ş m a l a r ı m ı z d a   s ü r e ç   k ı s m ı n a   d a h a   ö n e m   v e r m e l i y i z .
                                                 B i z i m   i ç i n   ö n e m l i   o l a n   ö ğ r e n c i l e r i m i z   s ü r e ç   s o n u n d a   h a n g i   f e n
                                                 v e   m a t e m a t i k   k a z a n ı m ı n ı   n e   ö l ç ü d e   k a z a n d ı ğ ı   v e   2 1 .   y ü z y ı l
                                                 b e c e r i l e r i n d e n   h a n g i l e r i n i   e l d e   e t t i ğ i d i r .     A y r ı c a   e l d e   e t t i ğ i
                                                 k a z a n ı m l a r   ı ş ı ğ ı n d a   n e   ü r e t t i ğ i   b i z i m   i ç i n   ö n e m l i d i r .   Y a n i   y a p ı l a n
                                                 ç a l ı ş m a l a r ı m ı z ı   p e d a g o j i k   o l a r a k   g e r i   p l a n a   a t m a d a n   s a d e c e
                                                 e t k i n l i k   b o y u t u n d a   g e r ç e k l e ş t i r m e m e l i y i z .   Ö z e t   o l a r a k   h i ç b i r   f e n
                                                 v e   m a t e m a t i k   k a z a n ı m ı n a   y ö n e l i k   ç a l ı ş m a   y a p ı l m a d ı k t a n   v e
                                                 ü r e t m e d i k t e n   s o n r a   o n u n   a d ı   S T E M   o l m u y o r .







                                                 K a y n a k ç a :
                                                 pwc.com.tr/tr/assets/image/pwc-tusiad-2023-e-dogru-turkiye-de-stem-
                                                 gereksinimi-raporu.pdf


                                                                                               FEN BİLİMLERİ | 29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36