Page 30 - HaymanaMemDergiS3
P. 30
TÜRKİYE’DE STEM EĞİTİMİ
E ğ i t i m d e S T E M a l a n l a r ı n a v e r i l e n ö n e m i n a r t m a s ı b i r ç o k a ç ı d a n f a y d a
s a ğ l a y a b i l i r . 2 0 2 3 y ı l ı n d a b e k l e n e n S T E M m e z u n l a r ı n ı n d o ğ r u v e
e t k i n b i r ş e k i l d e i ş k o l l a r ı n a k a t ı l ı m ı n ı n s a ğ l a n m a s ı i l e ü l k e m i z d e
i n o v a s y o n v e v e r i m l i l i ğ i n a r t ı r ı l m a s ı y l a e k o n o m i k g e l i ş i m e k a t k ı
s a ğ l a n a b i l i r . A y r ı c a S T E M b e c e r i l e r i n e s a h i p i ş g ü c ü n e o l a n i h t i y a c ı n
a r t a c a k o l m a s ı n e d e n i y l e S T E M a l a n l a r ı n ı n d e s t e k l e n m e s i
g e r e k m e k t e d i r . P w C a n a l i z l e r i n e g ö r e , 2 0 2 3 y ı l ı i ç i n T ü r k i y e ’ d e
y a k l a ş ı k 3 4 m i l y o n t o p l a m i s t i h d a m ı n y a k l a ş ı k 3 . 5 m i l y o n u n u n S T E M
i s t i h d a m ı o l a c a ğ ı , 2 0 1 6 - 2 0 2 3 d ö n e m i n d e S T E M i s t i h d a m
g e r e k s i n i m i n i n 1 m i l y o n a y a k l a ş a c a ğ ı v e b u i h t i y a c ı n k a r ş ı l a n m a s ı n d a
l i s a n s v e y ü k s e k l i s a n s m e z u n l a r ı e s a s a l ı n d ı ğ ı n d a y a k l a ş ı k % 3 1
d e ğ e r i n d e b i r a ç ı k o l u ş a c a ğ ı ö n g ö r ü l m e k t e d i r . B u r a p o r d a , S T E M
a l a n l a r ı n ı n k r i t i k r o l ü n e d e ğ i n i l m i ş , y e n i l i k ç i l i ğ i n t e m e l i n i o l u ş t u r a n
S T E M b e c e r i l e r i n i n e k o n o m i k b ü y ü m e b a k ı m ı n d a n t a ş ı d ı ğ ı ö n e m e
d i k k a t ç e k i l m i ş t i r . S T E M m e z u n s a y ı s ı a n l a m ı n d a g l o b a l p l a t f o r m d a
T ü r k i y e ’ n i n g e l i ş m i ş v e g e l i ş m e k t e o l a n b a z ı ü l k e l e r a r a s ı n d a n e r e d e
y e r a l d ı ğ ı n a v e T ü r k i y e ’ n i n S T E M m e z u n s a y ı l a r ı n ı n y ı l l a r i ç e r i s i n d e k i
d a ğ ı l ı m l a r ı n ı n n a s ı l d e ğ i ş t i ğ i n e y e r v e r i l m i ş t i r . A y r ı c a , P w C a n a l i z l e r i
s o n u c u n d a S T E M i s t i h d a m g e r e k s i n i m i n e i l i ş k i n ö n g ö r ü l e r d e
b u l u n u l m u ş v e b u ö n g ö r ü l e r d o ğ r u l t u s u n d a ü n i v e r s i t e l e r i n S T E M i l e
i l g i l i b ö l ü m l e r i n d e n m e z u n o l u p i ş g ü c ü n e k a t ı l m a s ı b e k l e n e n
p o t a n s i y e l ç a l ı ş a n l a r i l e s e k t ö r b a z l ı S T E M i s t i h d a m g e r e k s i n i m l e r i
o r t a y a ç ı k a r ı l m ı ş t ı r .
Fen, Matematik ve Teknoloji okuryazarlık
OKULLARIMIZ seviyesini artırır.
NEDEN
STEM EĞİTİMİNE Bireylerin günlük hayatta karşılaşacakları hayat
ÖNEM problemlerinin farkına varmalarını sağlar.
VERMELİLER?
Üreten birey olmaları yolunda katkı sağlar.
Bireylerin yaratıcı düşünme becerilerine katkı
sağlar.
Eleştirel düşünme becerisi kazandırır.
Bireylerin işbirlikçi öğrenme becerilerini
güçlendirir.
Bireylerarası iletişim becerilerini geliştirir.
Bireylerin merak duygularını uyandırarak değişime
ve gelişime açık olmalarını sağlar.
Girişimcilik becerilerinin gelişmesi için destek
sağlar.
STEM kariyer alanlarında duyulan ihtiyacın
karşılanmasını sağlar.
28 | FEN BİLİMLERİ