Page 14 - MemDergiS2
P. 14

|     E  Ğ  İ  T  İ  M     |




             Geleneksel öğrenmede ders¡n büyük bölümü,         öğretmen¡n b¡lg¡y¡ doğrudan aktarmasıyla
             b¡r öncek¡ derste ver¡len ödev¡n kontrolü ve      gerçekleş¡r. Aslında öğrenc¡n¡n çok fazla
             yen¡ ders¡n ¡çer¡ğ¡n¡n sunumuna ayrılmakta,       yardıma ¡ht¡yaç duymadığı bu ¡lk ¡k¡
             ¡şlenen konuya ¡l¡şk¡n çeş¡tl¡ etk¡nl¡k ya da     basamak sınıf ¡ç¡ zamanın büyük b¡r kısmını
             uygulamalara sınırlı zaman kalmaktadır.           kapsamaktadır. Öğrenc¡n¡n öğretmen¡n
             Oysa ters yüz ed¡lm¡ş öğrenme model¡nde           yönlend¡rmes¡ne ve rehberl¡ğ¡ne daha çok
             yen¡ ders¡n ¡çer¡ğ¡n¡n öğrenc¡ye b¡reysel         ¡ht¡yaç duyduğu sonrak¡ basamaklar da ders
             alanda sunumuyla, ders¡n büyük bölümü grup        dışına kalmaktadır ve bu basamaklara ¡l¡şk¡n
             alanında soru-cevap etk¡nl¡ğ¡ ve bağımsız         öğrenmeler¡n ver¡len ev ödevler¡ ¡le
             uygulama etk¡nl¡kler¡ne ayrılab¡lmekted¡r.        kazandırılması amaçlanmaktadır.
             Geleneksel öğrenme model¡ ¡le ters yüz            Ters yüz öğrenme model¡ Türk¡ye ¡ç¡n çok
             ed¡lm¡ş öğrenme model¡ Bloom taksonom¡s¡          yen¡ b¡r kavram g¡b¡ görünmes¡ne rağmen
             kullanılarak şu şek¡lde karşılaştırılab¡l¡r.      ülkem¡z COVID19 sonrası yaygınlaşan
             Geleneksel öğrenme model¡nde, yen¡den             uzaktan eğ¡t¡m faal¡yetler¡ sayes¡nde b¡l¡n¡r
             düzenlenen Bloom taksonom¡s¡n¡n ¡lk ¡k¡           b¡r model hal¡n¡ almıştır. Yakın zamanda
             basamağı olan anlama ve hatırlama                 daha da yaygınlaşıp adını daha çok
             düzey¡ndek¡ öğrenmeler, sınıf ¡ç¡nde              duyduğumuz b¡r modele dönüşeceğ¡ne
                                                               ¡nanıyorum.

























































                                                                              EĞİTİM VE KÜLTÜRÜN IŞIĞINDA HAYMANA
         12
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19