Page 14 - MemDergiS2
P. 14
| E Ğ İ T İ M |
Geleneksel öğrenmede ders¡n büyük bölümü, öğretmen¡n b¡lg¡y¡ doğrudan aktarmasıyla
b¡r öncek¡ derste ver¡len ödev¡n kontrolü ve gerçekleş¡r. Aslında öğrenc¡n¡n çok fazla
yen¡ ders¡n ¡çer¡ğ¡n¡n sunumuna ayrılmakta, yardıma ¡ht¡yaç duymadığı bu ¡lk ¡k¡
¡şlenen konuya ¡l¡şk¡n çeş¡tl¡ etk¡nl¡k ya da basamak sınıf ¡ç¡ zamanın büyük b¡r kısmını
uygulamalara sınırlı zaman kalmaktadır. kapsamaktadır. Öğrenc¡n¡n öğretmen¡n
Oysa ters yüz ed¡lm¡ş öğrenme model¡nde yönlend¡rmes¡ne ve rehberl¡ğ¡ne daha çok
yen¡ ders¡n ¡çer¡ğ¡n¡n öğrenc¡ye b¡reysel ¡ht¡yaç duyduğu sonrak¡ basamaklar da ders
alanda sunumuyla, ders¡n büyük bölümü grup dışına kalmaktadır ve bu basamaklara ¡l¡şk¡n
alanında soru-cevap etk¡nl¡ğ¡ ve bağımsız öğrenmeler¡n ver¡len ev ödevler¡ ¡le
uygulama etk¡nl¡kler¡ne ayrılab¡lmekted¡r. kazandırılması amaçlanmaktadır.
Geleneksel öğrenme model¡ ¡le ters yüz Ters yüz öğrenme model¡ Türk¡ye ¡ç¡n çok
ed¡lm¡ş öğrenme model¡ Bloom taksonom¡s¡ yen¡ b¡r kavram g¡b¡ görünmes¡ne rağmen
kullanılarak şu şek¡lde karşılaştırılab¡l¡r. ülkem¡z COVID19 sonrası yaygınlaşan
Geleneksel öğrenme model¡nde, yen¡den uzaktan eğ¡t¡m faal¡yetler¡ sayes¡nde b¡l¡n¡r
düzenlenen Bloom taksonom¡s¡n¡n ¡lk ¡k¡ b¡r model hal¡n¡ almıştır. Yakın zamanda
basamağı olan anlama ve hatırlama daha da yaygınlaşıp adını daha çok
düzey¡ndek¡ öğrenmeler, sınıf ¡ç¡nde duyduğumuz b¡r modele dönüşeceğ¡ne
¡nanıyorum.
EĞİTİM VE KÜLTÜRÜN IŞIĞINDA HAYMANA
12