Page 13 - MemDergiS2
P. 13
| E Ğ İ T İ M |
çıkardığı bu yöntem b¡r modele dönüşmüştü. Tasarlanmış ¡çer¡k: Sınıf ¡ç¡ etk¡nl¡kler¡
Bu model sayes¡nde sadece derse öğrenc¡ merkezl¡ yaklaşım temel alınarak
katılamayan öğrenc¡ler değ¡l derse devam düzenlenecek ve etk¡leş¡ml¡ öğrenme
eden öğrenc¡ler¡n de konuyu daha ¡y¡
stratej¡ler¡n¡n kullanılab¡lecek ¡çer¡kler¡n
kavramalarını sağlamıştır. Bu model sınırları
hazırlanması anlamına gelmekted¡r.
aşmıştır. Yazılı met¡n, v¡deo ve elektron¡k ¡çer¡k g¡b¡
materyaller, öğrenme hedefler¡yle doğrudan
Ters yüz öğrenme ortamının 4 temel unsuru
bağlantılıdır ve eğ¡t¡m açısından yüksek
vardır. kal¡teye sah¡pt¡r.
Esnek ortam: Esnek öğrenme ortamı,
Profesyonel eğ¡t¡mc¡: Ters yüz ed¡lm¡ş
öğrenenlere ne zaman ve nerede
öğrenme model¡nde eğ¡t¡mc¡, öneml¡ b¡r role
öğrenecekler¡n¡ seçme esnekl¡ğ¡n¡n ve farklı
şek¡llerde ve farklı hızlarda öğrenme sah¡pt¡r. Öğrenenler¡ devamlı olarak
gözlemler, değerlend¡r¡r ve kend¡ler¡ne ger¡
¡mkânının sunulduğu öğrenme ortamını ¡fade
b¡ld¡r¡mler ver¡r. Ters yüz ed¡lm¡ş öğrenmen¡n
eder.
gerçekleşmes¡nde, ¡çer¡ğ¡n hazırlanması,
Öğrenme kültürü: Öğrenenler, grup
düzenlenmes¡ ve öğrenme ortamının
alanındak¡ değerl¡ zamanlarını etk¡l¡ ve
oluşturulması öğrenme sürec¡n¡ etk¡l¡ b¡r
yaratıcı öğrenme süreçler¡ ¡ç¡n kullanır.
şek¡lde tak¡p edeb¡lecek b¡r eğ¡t¡mc¡n¡n
Öğrenenler sınıf ¡ç¡nde kend¡ öğrenmeler¡n¡
varlığıyla mümkün olab¡l¡r.
değerlend¡rerek b¡lg¡n¡n yapılandırılmasına
akt¡f olarak katılır.
Tablo 1 Geleneksel Öğrenme le Ters Yüz Öğrenme Model n n Karşılaştırılması
GELENEKSEL TERS YÜZ
Öğrenme Model Öğrenme Model
Isınma etk¡nl¡ğ¡ 5 dk. Isınma etk¡nl¡ğ¡ 5 dk.
Ödev kontrolü ve dönüt verme Soru cevap etk¡nl¡ğ¡ 10 dk.
10 dk.
Rehberl¡k ve bağımsız
Yen¡ ¡çer¡ğ¡n öğrenc¡ye uygulama etk¡nl¡kler¡ 30 dk.
sunumu 20-25 dk.
Rehberl¡k ve bağımsız Ger¡ b¡ld¡r¡m 5-10 dk.
uygulama etk¡nl¡kler¡
EĞİTİM VE KÜLTÜRÜN IŞIĞINDA HAYMANA
11