Page 13 - MemDergiS2
P. 13

|     E  Ğ  İ  T  İ  M     |




             çıkardığı bu yöntem b¡r modele dönüşmüştü.        Tasarlanmış ¡çer¡k: Sınıf ¡ç¡ etk¡nl¡kler¡
             Bu model sayes¡nde sadece derse                   öğrenc¡ merkezl¡ yaklaşım temel alınarak
             katılamayan öğrenc¡ler değ¡l derse devam          düzenlenecek ve etk¡leş¡ml¡ öğrenme
             eden öğrenc¡ler¡n de konuyu daha ¡y¡
                                                               stratej¡ler¡n¡n kullanılab¡lecek ¡çer¡kler¡n
             kavramalarını sağlamıştır. Bu model sınırları
                                                               hazırlanması anlamına gelmekted¡r.
             aşmıştır.                                         Yazılı met¡n, v¡deo ve elektron¡k ¡çer¡k g¡b¡
                                                               materyaller, öğrenme hedefler¡yle doğrudan
             Ters yüz öğrenme ortamının 4 temel unsuru
                                                               bağlantılıdır ve eğ¡t¡m açısından yüksek
             vardır.                                           kal¡teye sah¡pt¡r.
             Esnek ortam: Esnek öğrenme ortamı,
                                                               Profesyonel eğ¡t¡mc¡: Ters yüz ed¡lm¡ş
             öğrenenlere ne zaman ve nerede
                                                               öğrenme model¡nde eğ¡t¡mc¡, öneml¡ b¡r role
             öğrenecekler¡n¡ seçme esnekl¡ğ¡n¡n ve farklı
             şek¡llerde ve farklı hızlarda öğrenme             sah¡pt¡r. Öğrenenler¡ devamlı olarak
                                                               gözlemler, değerlend¡r¡r ve kend¡ler¡ne ger¡
             ¡mkânının sunulduğu öğrenme ortamını ¡fade
                                                               b¡ld¡r¡mler ver¡r. Ters yüz ed¡lm¡ş öğrenmen¡n
             eder.
                                                               gerçekleşmes¡nde, ¡çer¡ğ¡n hazırlanması,
             Öğrenme kültürü: Öğrenenler, grup
                                                               düzenlenmes¡ ve öğrenme ortamının
             alanındak¡ değerl¡ zamanlarını etk¡l¡ ve
                                                               oluşturulması öğrenme sürec¡n¡ etk¡l¡ b¡r
             yaratıcı öğrenme süreçler¡ ¡ç¡n kullanır.
                                                               şek¡lde tak¡p edeb¡lecek b¡r eğ¡t¡mc¡n¡n
             Öğrenenler sınıf ¡ç¡nde kend¡ öğrenmeler¡n¡
                                                               varlığıyla mümkün olab¡l¡r.
             değerlend¡rerek b¡lg¡n¡n yapılandırılmasına
             akt¡f olarak katılır.






             Tablo 1 Geleneksel Öğrenme  le Ters Yüz Öğrenme Model n n Karşılaştırılması



                                 GELENEKSEL                                      TERS YÜZ
                               Öğrenme Model                                 Öğrenme Model




                        Isınma etk¡nl¡ğ¡ 5 dk.                        Isınma etk¡nl¡ğ¡ 5 dk.
                        Ödev kontrolü ve dönüt verme                  Soru cevap etk¡nl¡ğ¡ 10 dk.
                        10 dk.
                                                                      Rehberl¡k ve bağımsız
                        Yen¡ ¡çer¡ğ¡n öğrenc¡ye                       uygulama etk¡nl¡kler¡ 30 dk.
                        sunumu 20-25 dk.
                        Rehberl¡k ve bağımsız                         Ger¡ b¡ld¡r¡m 5-10 dk.
                        uygulama etk¡nl¡kler¡

















         EĞİTİM VE KÜLTÜRÜN IŞIĞINDA HAYMANA
                                                                                                             11
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18