Page 15 - MemDergiS2
P. 15

|     E  Ğ  İ  T  İ  M     |
































































                                        Zeynep TÜRKSOY
                                        Öğrenme Yolcusu
                                        Deney¡msel Öğrenme Eğ¡t¡mc¡s¡


             Hızla gel¡şen ve değ¡şen dünyaya uyum             Fre¡re, b¡lg¡n¡n dayatıldığı geleneksel eğ¡t¡m¡,
             sağlama sürec¡nde b¡rçok alanda olduğu g¡b¡       “bankacı eğ¡t¡m model¡” olarak
             eğ¡t¡m alanında da bazı değ¡ş¡mler meydana        tanımlamaktadır. Öğrenenler¡n nesne,
             gelm¡şt¡r. Bu değ¡ş¡mler eğ¡t¡me bakış            öğretmenler¡n özne olarak tanımlandığı bu
             açısında öneml¡ farklılıklara neden olmuş ve      modelde d¡yaloğa dayalı b¡r yapıdan z¡yade
             öğrenme sürec¡nde öğrenc¡lere b¡lg¡               tek yönlü b¡r dayatma söz konusudur. Fre¡re,
             aktarılmasına dayanan ezberc¡ eğ¡t¡m              karşısında durduğu “bankacı eğ¡t¡m model¡”
             anlayışının geçerl¡l¡ğ¡n¡ kaybetmes¡ne yol        yer¡ne temel¡nde d¡yalog olan “problem
             açmıştır. Günümüzde geleneksel eğ¡t¡m             tanımlayıcı eğ¡t¡m” model¡n¡ savunur. Bu
             anlayışının yer¡n¡ öğrenc¡n¡n b¡lg¡y¡ kend¡s¡n¡n  model ¡le ¡nsan kend¡ potans¡yel¡n¡n farkına
             yapılandırdığı, öğrenme sürec¡ne akt¡f olarak     varır ve dünya ¡le ¡l¡şk¡ler¡ndek¡ sorunları
             katıldığı öğrenc¡ merkezl¡ eğ¡t¡m yaklaşımları    tanımlama ¡mkânı yakalar.
             almıştır.

         EĞİTİM VE KÜLTÜRÜN IŞIĞINDA HAYMANA
                                                                                                             13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20