Page 12 - MemDergiS2
P. 12

|     E  Ğ  İ  T  İ  M     |










               Var mısınız Eğitimi








               Ters Yüz Etmeye?






















                                                  Dr. Ayşegül L¡man Kaban
                                                   Bahçeşeh¡r Ün¡vers¡tes¡,
                                                         Öğret¡m Görevl¡s¡





               Ters   yüz   öğrenmen¡n    temeller¡,       Bu ortamı değ¡şt¡rmek ¡ç¡n ¡se ders ¡çer¡ğ¡n¡
               1990’lı   yıllarda   öne   sürülen   akran  öğrenc¡lere ders önces¡nde paylaşarak sınıf ¡ç¡
               öğrenmes¡     yöntem¡ne     dayanır.        uygulamalarını değ¡şt¡rerek, ¡çer¡kler¡
               Yönteme  göre  ver¡len  ders  ¡çer¡k  ve    öğrenc¡lerle önces¡nden paylaşarak sınıf ¡ç¡
               b¡lg¡ler¡n¡n   evde,   ödevler¡n   ¡se   sınıf  uygulamalarda daha çok etk¡nl¡ğe önem
               ¡ç¡nde   yapıldığı   b¡r   modeld¡r.   1997  verm¡şt¡r. Bu uygulamaya da Ters yüz ed¡lm¡ş sınıf
               yılında   ¡se   öğrenc¡ler¡n   b¡rb¡rler¡   ¡le  ¡sm¡n¡ verm¡şt¡r.
               b¡lg¡ alışver¡ş¡ yapab¡ld¡kler¡ ve ders     Jonathan Bergman ve Aaron Sams, Amer¡ka
               ¡çer¡kler¡n¡        okuyab¡lecekler¡        B¡rleş¡k Devletler¡’n¡n (ABD) k¡mya
               elektron¡k   b¡r   platform   gel¡şt¡ren    öğretmenler¡d¡r. Bergman ve Sams öğrenc¡ler¡n
               Harvard     Ün¡vers¡tes¡   profesörü        farklı nedenlerle devamsızlık yaptığını ve
               Mazur  ters  yüz  öğrenme  ¡ç¡n  öneml¡     derslerden ger¡ kaldığını fark etm¡şler. Bu
               b¡r   temel   taşıdır.   2000’l¡   yıllara  probleme çözüm arayan Bergman ve Sams
               geld¡ğ¡m¡zde   Baker,   öğretmenler¡n       Powerpo¡nt sunularının üstüne sesler¡n¡
               ¡çer¡ğ¡   anlatan   olarak   yer   aldığı   kaydetm¡şler ve öğrenc¡ler ¡le dersten önce
               geleneksel   sınıf   ortamında   etk¡n   b¡r  YouTube üzer¡nden paylaşmışlar. Baştak¡
               düşünme      sürec¡     oluşmadığını        amaçları dersten ger¡ kalan öğrenc¡lere destek
               bel¡rtm¡şt¡r.                               olmak, yükler¡n¡ azaltmak ¡ken büyük b¡r etk¡
                                                           yarattıklarını fark ett¡ler. İk¡ k¡mya öğretmen¡n¡n
                                                           b¡r öğrenme problem¡n¡ çözmek üzere ortaya



                                                                              EĞİTİM VE KÜLTÜRÜN IŞIĞINDA HAYMANA
         10
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17