Page 12 - MemDergiS2
P. 12
| E Ğ İ T İ M |
Var mısınız Eğitimi
Ters Yüz Etmeye?
Dr. Ayşegül L¡man Kaban
Bahçeşeh¡r Ün¡vers¡tes¡,
Öğret¡m Görevl¡s¡
Ters yüz öğrenmen¡n temeller¡, Bu ortamı değ¡şt¡rmek ¡ç¡n ¡se ders ¡çer¡ğ¡n¡
1990’lı yıllarda öne sürülen akran öğrenc¡lere ders önces¡nde paylaşarak sınıf ¡ç¡
öğrenmes¡ yöntem¡ne dayanır. uygulamalarını değ¡şt¡rerek, ¡çer¡kler¡
Yönteme göre ver¡len ders ¡çer¡k ve öğrenc¡lerle önces¡nden paylaşarak sınıf ¡ç¡
b¡lg¡ler¡n¡n evde, ödevler¡n ¡se sınıf uygulamalarda daha çok etk¡nl¡ğe önem
¡ç¡nde yapıldığı b¡r modeld¡r. 1997 verm¡şt¡r. Bu uygulamaya da Ters yüz ed¡lm¡ş sınıf
yılında ¡se öğrenc¡ler¡n b¡rb¡rler¡ ¡le ¡sm¡n¡ verm¡şt¡r.
b¡lg¡ alışver¡ş¡ yapab¡ld¡kler¡ ve ders Jonathan Bergman ve Aaron Sams, Amer¡ka
¡çer¡kler¡n¡ okuyab¡lecekler¡ B¡rleş¡k Devletler¡’n¡n (ABD) k¡mya
elektron¡k b¡r platform gel¡şt¡ren öğretmenler¡d¡r. Bergman ve Sams öğrenc¡ler¡n
Harvard Ün¡vers¡tes¡ profesörü farklı nedenlerle devamsızlık yaptığını ve
Mazur ters yüz öğrenme ¡ç¡n öneml¡ derslerden ger¡ kaldığını fark etm¡şler. Bu
b¡r temel taşıdır. 2000’l¡ yıllara probleme çözüm arayan Bergman ve Sams
geld¡ğ¡m¡zde Baker, öğretmenler¡n Powerpo¡nt sunularının üstüne sesler¡n¡
¡çer¡ğ¡ anlatan olarak yer aldığı kaydetm¡şler ve öğrenc¡ler ¡le dersten önce
geleneksel sınıf ortamında etk¡n b¡r YouTube üzer¡nden paylaşmışlar. Baştak¡
düşünme sürec¡ oluşmadığını amaçları dersten ger¡ kalan öğrenc¡lere destek
bel¡rtm¡şt¡r. olmak, yükler¡n¡ azaltmak ¡ken büyük b¡r etk¡
yarattıklarını fark ett¡ler. İk¡ k¡mya öğretmen¡n¡n
b¡r öğrenme problem¡n¡ çözmek üzere ortaya
EĞİTİM VE KÜLTÜRÜN IŞIĞINDA HAYMANA
10